Sommarlov, en gummibjörn och änglarnas små tofflor

Nu är det sommarlov för alla barnen! 
Så här fina var vi dagen till ära! 
Storsonen gick ur 9:an 
stiligare pojke och stoltare mor får man nog leta efter :)

Jag kan inte hjälpa men jag är en sån där mamma som sitter och gråter på skolavslutningen bara för att det är så vackert. Jag försöker låta bli men det går inte. Emil har varit Varg det här året Varg blir 10 elever varje år och de jobbar för att förebygga mobbning och när de avtackades för sitt fina arbete var jag så rörd så jag blev blöt av tårar långt ner på halsen. Fina betyg har han också och mer än tillräckligt för att han ska kunna komma in på den skola han sökt till hösten.  
Efter avslutningen firade vi med tårta. Lizette och mormor var också på plats. 
Mormor provar Louise peruk är de inte hemskt snygga mormor och Linnéa.

Emil firade att han slutade nian med sina kompisar men redan på lördagmorgon åkte han till Jönköping och Dreamhack. På tisdag ska jag hämta honom. 

Livet har rusat på i en väldigt fart och jag har haft fullt upp kan man säga. Jag vet inte riktigt hur det blev så här? Nog för att det är mycket roliga saker men när kalendern är fulltecknad som den varit ett ta får jag nästan lite panik. Jag vill inte vara slav under kalendern även om jag mår bra av struktur och att veta vad jag ska göra och den är också ett måste för att få allt att flyta på så inget blir missat men så jäkla kul är det inte att ha så fullt upp hela tiden för man blir sliten!   

Igår var till exempel enda dagen jag hade möjlighet att åka och köpa en våtdräkt...... 
... nej ni ska inte få se den på. Linnéa sjönk sången: jag är en gummibjörn jag är en gummibjörn!! det var väldigt vad musikalisk hon blev helt plötsligt. Micke sjöng inte men skrattade länge verkligen helt överdrivet länge :)

Så nu är det bara att hoppa i plurret!! Nej fy fan vad kallt det kommer att vara! 

Igår valde jag dock att prioritera min veckolöpning 
5 km med onda benhinnor blev det. Det gick väldigt långsamt för jag upptäckte att om jag sprang riktigt långsamt kunde jag fortsätta att springa för då gjorde det inte så ont. Jag lyssnade på kroppen helt enkelt och lät kroppen bestämma takten. För är det något som jag har lite för mycket av så är det envishet och pannben faktiskt! 

Jobb helg har jag haft också men jag gillar mitt jobb, så helgen går fort. Igår hade vi jätte mycket folk och det var rörigt som tusan men ändå jätte roligt! 
Måste dock säga att vissa kunder är bättre än andra. Jag och mina arbetskompisar fick en varsin blomma av en kund idag. Det är en doftros och sen luktar så gott. Ska försöka hålla liv i den! 

På fredag är det midsommar och det innebär midsommarfest men alla mina nära och kära. Planeringen borde vara i full gång men jag har inte ens hunnit börja. 

Det första som ska göra är i alla fall städning av hela huset. 

om det är sant är det här huset väldigt fullt av änglar kan jag lova för jag är extremt många tofflor här. 

Hittade den här också och det är så min Linnéa städar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar