En vidrig kvinnosyn är inget misstag....

...... det är en värdegrund hos allt för många uppblåsta och självgoda översittare. Tyvärr är denna värdegrund vanligare hos det ena könet än det andra. 

Cicci Wallin, Linnea Carlsson, Alexander Schulman med fler har skrivit väldigt många bra inlägg men jag har också en del att säga. Inte för att jag tycker han förtjänar mer uppmärksamhet men hela historien har gjort mig så illa berörd. Om vi nu flyttar debatten från honom som bara är en liten lort och istället fokuserar på kvinnorna som blir offer för människohandeln. Kan vi gå samman för att göra något för dem! Vad kan vi göra med samlad kraft? Jag har bestämt mig!! Jag ska bli flicka fadder. Det är i alla fall något jag kan göra!  

Det vi inte ska göra är att låta någon med denna vidriga kvinnosyn få utrymme. Han ska samla ihop bitarna från ett krossat liv kunde man läsa på hans egen insta. Jag trodde i min enfald att han skulle skänka sin förmögenhet till offren för människohandeln och trafficking men det skulle han inte. Han menade att det var hans liv som var krossat!!!!

Jag har aldrig gillat honom. För min del visade han redan för många år sedan att han hade en taskig människosyn. Det var i samband med ett uttalande om LCHF som han sa att LCHF var en diet för lata och feta idioter. Hans syn på överviktiga  har lyst igenom allt för väl i debatten om kost, hälsa och träning. Min uppfattning om honom blev alltså redan då att han var en översittare. 

Att köpa sex handlar om värdegrund och människosyn. Det är inget man gör av misstag, inget man gör för att man har en hål i sin själ eller vad det må vara. Det är ett val och man måste ha en skev blid av jämlikhet och alla människors lika värde för att ens tycka sig ha rätt att köpa en annan människa. 

Jag skiter faktiskt i om han ställt till det för sig. Han har varit med och bidragit och ställt till det för kvinnor världen över. Han har varit med och bidragit till att det finns en marknad för människohandel. 

Just vår egen värdegrunden är rotat i oss och den bryter vi inte mot i första taget. Så det var inget misstag utan en handling i enlighet med den värdegrund han har även om han nu ångrar sig, så gör han det för att han blev upptäckt. Han ångrar att han inte var mer försiktig. 

Att TV4 ger honom möjlighet att sitta med i tv-soffan begriper inte jag. Hela Sverige serverades en ångerfull torsk till frukost i helgen. Tillåt mig kräkas! Det vidriga är just att han ser sig som ett offer. Det är så jävla vidrigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar