mina barn, mina prover och min påsk

Kan ni förstå att min Emil fyller 19 år idag. Han har växt upp och blivet en väldigt fin person. Han är mjuk, snäll, rättvis och omtänksam. Jag är så stolt över honom. Till söndagen kommer han hem för då ska vi ha kalas för honom.
 
Han var hem en stund igår. Det var första gången vi var samlade till middag hela familjen på väldigt länge. Varje sån gång njuter jag verkligen av deras närvaro.

Lollo stackarn har fått influensa. Igår eftermiddag skickade hon ett sms om att hon ville hem och inte vara sjuk och ensam i Örebro. Eftersom Micke var på väg hem från Stockholm fick han åka in i Örebro och hämta hem min lilla sjukling. Det spelar ingen roll att de är 20 år mamma vill ta hand om dem i alla fall när de blir sjuka.

Gustav har preliminärt kommit in på sitt första handsval till gymnasiet. Jag blev så glad för hans skull, för han hade bara ett enda val. Han tycker ju att det är svårt att tänka om, när han bestämt sig för något. Så det känns om en väldigt stor lättnad att han kommit in med så god marginal också.

Det är elektriker han vill bli, här hjälper han mig att montera min nya lampa.

Snart ska Linnéa på återbesök med sin hand som hon bröt på skolresan i Norge. Jag hoppas verkligen att det inte är något tok med hennes hand. För den ser inte helt okej ju men det kan ju vara något som växer rätt också.

Jag fick svar på mina prover igår. Efter 6 veckor på Levaxin var mina prover bättre men inte helt bra. Jag ska höja dosen och sen ta nya prover om ytterligare 6 veckor. Det känns lite som om skinnet på näsan börjat växa tillbaka och jag börjar bli mig själv igen. Jag är verkligen väldigt mycket bättre men jag har fortfarande dålig ork. Fast jag har ju även drabbats av en utmattning pga av detta och det är ju liksom inte bara att köra på i 180 igen efter kraschlandningen. Det var det där med att ha tåla mod.

Fast igår gjorde jag något som jag inte gjort sen juni förra året.


Jag cyklade, jag startade med 16 lugna kilometer. Det var verkligen jätteskönt att cykla. Fast det bästa av allt var nog att jag kände hur kroppen svarade.

För mig kom påsken lite som en överraskning i år... Jag fick inte in något påskris ens. Fast det blev ju påsk i alla fall.

Eftersom jag jobbade fick det bli ett litet påskbord i år. Nu var det inte så att något gick från bordet hungrig men jag hade inte lika mycket att välja på som förut.

Jag fick ha min Lollo hemma under påsk. 


Älskar att promenera med henne.

Jag älskar också att ha den här lilla fröken på besök.

Hon gillar att bada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar