Nytt år, nya förustättningar och möjligheter

Precis så här är det just nu och jag har förstått att det inte kommer att gå över genom att få en dags vila eller en natt sömn. Jag måste på riktigt ta tag i detta och se över saker och ting.
Nytt år och nya möjligheter. Det är just möjligheterna som jag valt att se. Jag känner inte en enda person till i den här världen som är så analytisk som mig. Jag skulle kunna analysera sönder vad som helst, så jag fick tidigt i mitt liv sätta upp regler för hur mycket saker får analyseras.

Jag ställer på tok för höga krav på mig själv och jag pressar mig för hårt. Jag har haft en väldigt tufft år på många sätt. När livet i sig är tufft och förändringarna många borde man kanske sänka kraven lite men så funkar inte jag tyvärr.

Så NU är det dags för en förändring släppa att det gamla och börja om från början, efter hur livet och mina förutsättningar ser ut nu. Inte ha kvar samma krav som när jag jobbade mindre, var yngre och så vidare.

Det nya livet innebär helt andra förutsättningar. Det störta förändringen är inte bara att jag jobbar mer utan jag har inte samma möjlighet till sömn och återhämtning. Speciellt svårt är det att få till sömnen. Jag behöver inte så många timmars sömn och mer

än 8 timmar sover jag i princip aldrig. Fast jag är känsligt, drabbas jag av sömnbrist fungerar jag inte.

Nu är det ju inte så att jag tränat speciellt mycket det senaste halvåret heller men jag har haft konstant dåligt samvete och känt mig dålig som inte får till det. 
 
Enkla regler att förhålla sig till det gillar jag.
 
Vad är det jag vill då? Jo jag vill ju må bra, hitta en balans som är lagom. Balans är nog exakt rätt ord. Jag vill jobb, träna, umgås, resa och uppleva saker.   

Utan att bli helt utsliten!

Jag är fast besluten att vända detta NU!  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar