Studenten, studentbal och studentmottagning

Ja nu sitter jag här och är lite sliten men nöjd och lycklig. Nu har vår minsting också tagit studenten. Jag och Micke kan nu bocka av den sista av våra 6 barns student och studentmottagning. Hon flyttar inte ut i morgon men inom en mycket mycket snar framtid är det bara Micke och jag hemma. Vilket är något jag ser fram mot med väldigt blandade känslor. 

Fast det här inlägget ska handla om studenten så vi börjar med Linnéas studentbal. Min prinsessa😭 det är näsan så att jag gråter igen när jag ser bilderna. 
Vackrast av alla ❤️😍 Storasyster gjorde hår och smink. Klänningen köpte hon på Bröllopspalatset. Den är så otroligt fin. Jag, Lollo, Lizette, småtjejerna och Aaron åkte till balen bara för att få se henne gå på rödamatten med sina vänner. Ja och då grät jag en skvätt.  

Så i fredags var det då själva studenten och studentmottagningen hemma i vår trädgård precis som hon önskade att det skulle vara. 
Jag är så stolt över henne hon har kämpat så himla bra det här sista året. Micke, jag och alla syskonen åkte och mötte upp henne vid skolan och då de kommer de där tårarna igen. Det är ett evigt gråtande på mig. alla sex gånger när vi varit och tagit emot våra barn efter utspringet har jag gråtit.  

Hemma bjöd vi på smörgåstårta och tårta. Mormor, mostrar, farbröder och alla syskon var med och firade hemma hos oss. 

Hon fick så fina presenter och blommor. Sen firade vi henne till långt in på små timmarna eller jag gjorde inte för jag blir så trött men hon firade med sina syskon till långt in på småtimmarna. Hon var en väldigt lycklig student.  

Studenten är verkligen den största dagen i livet man haft i alla fall fram till den dagen i alla fall. Senare i livet när man får barn är det större men i mitt 19 åriga liv var studenten absolut det största. Nu väntar faktiskt resten av hela hennes liv på henne på ett så bokstavligt sätt. Fast först ska hon och Aaron tågluffa sig genom Sverige och senare ut i Europa hela sommaren, så spännande. Jag är lite avundsjuk ja inte på själva tågluffningsdelen med tält och det utan att ett av resmålen är Irland. Dit har jag velat åka väldigt länge. Fast jag kommer nog åka dit men jag tar nog flyget om jag ska dit.  

När hon åker ska jag öva på att leva ett liv med Micke utan barn hemma. Linnéa kommer hem i höst och ska ta körkort sen får vi se vart vingarna henne bär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar