From, snödroppar och långledigten kan få börja

Idag är jag from som ett lamm 🐑 igen. Inga taggar någonstans. Jag bockar av mitt 5:e träningspass. Jag är så förvånad över att det går så bra att gå upp och träna tidigt på morgonen. Fast det har ett pris att gå upp så där tidigt. I fredags var Linnéa med Gustav på hans mitterminsmiddag och Micke var på aw. Jag var alltså ensam hemma. Det är något jag kan njuta av nu för tiden. Jag tog ett glas vin och skulle kolla på Maskt Singer som började 20:00. Vin en fredag efter en veckas jobb och en morgon som startade redan 05:15 med träning, Hur tror ni det slutade? Jo när klockan var tio över nio fick jag gå och lägga mig. 🙈 för då hade jag redan somnat i soffan två gånger. 
Det är fullfart på jobbet just nu och härom dagen kom pappa på besök. Jag blev så överraskad när han kom för normalt kan jag inte ta emot någon. Det är som  Fort Knox att ta sig in hos oss. Jag delar korridor med barn och unga och det är sorgligt men nödvändigt att sitta bakom lås och bom med larm för deras personals säkerhet. 👎

Våren är på gång och nu har snödropparna kommit upp. Det är segt med den här våren men den kommer att komma. Jag har satt jättemycket blommor i just den här rabatten så det ska bli så spännande att se vad som kommer upp. 
Jag måste visa hur det blev med min serveringsvagnen och hur det blev i sällskapsrummet är det blev klart. Nu kommer alla de mina få plats när det kommer hem i påsk. Jag ska ha ett annat bord men i det stora hela är jag nöjd. Så långledigheten kan få börja.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar