Sportlov, rosor och en mammamanga

Nu har barnen sportlov. Trotts att det börjar bli sent tog jag precis ut lax ur ugnen. Det är morgondagens middag. För i morgon ska jag köra ett 12 timmars pass på mitt jobb. Så då kommer det inte finnas tid att laga mat. Det kommer inte heller att finnas tid till någon träning i morgon så jag passade på att köra ett pass i dag i alla fall. 

Jag längtar så till jag får börja springa igen! Det var +7°C ute och nästan lite vår i luften. Jag kommer att köra ett löppass i veckan till att börja med. Efter att ha kollat lite med Ida så är det backintervaller som gäller de löppassen, jag som hoppades på att det var långa mys joggar som hon hon skulle rekommendera. Fortsätter med 2-3 pass i veckan av annat, men backintervaller är sjukt sjukt jobbigt. Fast förmodligen effektivt!  

Jag hittade den här skönheten på annons, jag hoppas hoppas den är kvar till jag fått min lön! Fast om det finns någon som vill köpta den i present åt mig så kommer jag så klart bli överlycklig! 

Min hemma träning fortsätter och idag körde jag och Lollo tillsammans innan jag skulle till jobbet. 
30 minuter är i alla fall  30 minuter och jag klarade 6 armhävningar idag. 
Den 4 april ska jag klara 10 stycken. Det är lite drygt 4 veckor dit. Planen är att träna, äta och sätta upp mål i 8 veckor intervaller. Att jag just bestämde mig för att det skulle bli 8 veckor var just att jag har haft lite för bråttom och vill ha resultat och det har i sin tur lett till att jag kämpar i motvind hela tiden.  

Målen för de första åtta veckorna var/är

  • Inte väga mig (har ju problem med att jag gör det för ofta) 
  • Äta LCHF (inget fusk)
  • Äta 3 mål mat per dag 
  • Laga bra mat till hela min familj
  • Ge varje barn egentid
  • Benet ska läka, inte springa förrän jag är bra. 
  • Träna 3-4 gånger i veckan intervall/styrka/uthållighet
  • Ta härliga promenader så ofta som möjligt
  • Träna på självkänsla
  • Fokusera på vad JAG vill 
  • Säga NEJ till sånt jag inte vill. 
  • Må bra 
Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev att jag skulle sova bättre, jag skulle prioritera min sömn. Det har inte gått så bra för jag blev så stressad av att försöka sova. Tror det var väldigt längesen jag sov så dåligt som nu jag helt plötsligt skulle prioritera min sömn. Så nu sover jag när jag sovar och känner mig trött. Ganska klokt tror jag! 

Helgen kom och gick för fort. Det känns som om jag knappt hinner träffa min make något alls när jag har jobbhelg.
Jag är i alla fall en väldigt bortskämd fru, för när jag kom hem från jobbet i fredags hade han köpt rosor och Cava och lagat god middag. Ibland när jag deppar lite över att vi har så lite tid tillsammans så tänker jag på att det kvalitén på tiden inte kvantiteten och vi är bra på att ta hand om det vi har. Det blev ett bubbelbad också innan vi somnade för natten. 

I torsdags fick det blir en lång promenad i skogen. Visst är det vackert!

Vet ni vem detta är?
Det är jag, Lollo har ritat en mammamanga! Detta är bara något som hon kluddade ihop medan vi satt och pratade i fredagskväll. Alltså lite klotter, jag tycker hon gör väldigt fint klotter jag! 

Den här tjejen och jag har spelat Maja nu i kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar