Lastbilar, matlådor och shoppingdag med mamma

I morse när jag åkte till jobbet var det ljust ute. Bara på de veckor som Linnéa varit borta har det blivit så mycket ljusare. Det är ju konstigt att man förundras över detta fast man bott här i hela sitt liv. Allt känns lite lättare när det blir ljusare.

Jag längtar jättemycket efter Linnéa men jag är så glad att hon får uppleva det här äventyret hon är på. Just nu är de i San Fransisco. Jag älskar när jag får bilder från dem. Eller jag kanske inte älskar riktigt alla bilder....


Jag vet inte riktigt hur hon tänkte när hon skickade en film på en skallerorm till sin hönsmamma till mamma och skrev: Aaron säger att det är en skitgiftig orm och jag kunde se tungan på den. Då är du definitivt för nära svarade jag och kände hur min puls steg. 

Gustav ringde på fredag eftermiddag och undrade om han fick komma och hänga med oss lite. Han saknar också sin syster. Gustav och Linnéa har en så fin syskonrelation. Det har en fin relation med varandra alla våra barn men Gustav och Linnéas är något lite extra. Jag bjöd honom på mat och så ägnade vi resten av kvällen till att sitta och prata. Verkligen en jättemysig fredagkväll blev det. 
De som bott i en storstad hela sitt liv skulle nog säga att det inte finns så mycket att göra här omkring där vi bor. Det är nog sant men har man bott här hela livet så har man inte upplevt hur det är med många alternativ. Så när det är något som händer, så går man oftast i väg på det. Även om man inte har ett jättestort intresse. Så var det i helgen. Det var Lastbilsutställning på Hammarvallen och vi gick dit 😊. Nu var det roligare än jag trott att se alla fina lastbilar och det är roligt att träffa folk. För som sagt alla går ju, när det är något sånt här. 1300 besökare hade de faktiskt under dagen vilket var väldigt roligt och ett bra tillskott till idrottsklubben. 

I söndags ägnade vi dagen åt att laga mat. Tänkte jag skulle slippa det under veckan. För som sagt även den här veckan har jag ju varit ensam. Vi hade massa gott att välja på. Fast vad tror ni jag lyckas med? Jo av alla matlådor i kylskåpet tog jag med mig den som innehöll rå köttfärs till jobbet. 🙈😂
I tisdags hade jag semester. Jag tog med mig mamma på en shoppingdag och bjöd henne på mat. Hon har fyllt år min lilla mamma. Jag köpte ett par nya svarta byxor igen... ja för när jag fick hem de jag beställde sist visade det sig att det var blå och inte alls svarta. Jag blev skitsur och tänkte reklamera dem. Då såg jag att anledningen till att det inte var svarta var för att jag beställt ett par blå🙈 Den här gången chansade jag inte utan köpte byxor som jag kunde se var svarta samtidigt som jag betalade dem. 

Igår när jag kom hem från jobbet kom mina småtjejer på besök. Det blev glass och sen Lego bygg resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar