Vin och Deli och en orolig mamma med dottern på vift

På ❤️-dagen fick jag tulpaner av Lizette och småtjejerna. Ellie hade målat en teckning med hjärtanballonger på som jag fick och som nu sitter på kylskåpet i köket. Jag hade köpt choklad till alla mina och som jag var och delade ut. Fast Lollo och Emil skickade jag till. Linnéa fick sin choklad på onsdag morgon när jag kramade om henne riktigt länge för det var den dagen hon skulle på börja sin resa till Aaron i San Fransisco. 

Jag hade räknat med att jag skulle vara orolig till hon kom på flyget och när hon skulle byta flyg i Köpenhamn men när hon sen väl var uppe i luften trodde jag inte jag skulle vara orolig. Det var jag kan jag säga, jag sov nästan inte något på hela natten och när hon landade var klockan 03:00 på fredag morgon här. Jag skrev med henne på snap ända till Aaron hämtade upp henne. När han skickade ett kort på henne i från sin bil, kom tårarna och all spänning släppte. Sen var det bara att klä på sig och åka till jobbet. När klockan var 10:00 och vi satt och fikade kollade min chef på mig och sa: ÅK HEM! Så pigg och fräsch så jag ut med andra ord 😂. Jag gjorde som hon sa. Jag kompade ut vid lunch och åkte hem och sov några timmar. 

Det var Vin och Deli den här helgen så Mats och Rosie kom redan på fredagkväll 🥰 Jag piggnade till efter att ha fått sova i fatt lite
Sen invigde jag och Rosie mina nya möbler i sällskapsrummet. Jag tror inte jag lagt ut någon bild på det. Jag har i alla fall köpt en soffa och två fåtöljer av samma stort som de soffor jag redan har så nu får vi plats när alla barnen kommer hem. 

Lördagen var det så dags för årets upplaga av Vin och Deli. Trevlig och intressant som vanligt men jag fick inte tag i den goda balsamicovinägern som jag brukar köpa. 
Aaron skickar bilder till mig på Linnéa och jag skulle inte kunna vara mer tacksam för det. De har campat i Big Sur och jag fick fantastiskt fina bilder där i från. Det låter som hon har det jättebra när jag pratar med henne. Hon skickar mest bilder på mat till mig. Första bilen jag fick från henne var på en bruk Coca Cola 😂

Det är ovant för mig att vara ensam hemma nu när Linnéa är borta. Jag har inte varit själv på 26 år. Nu har det varit jag och katten på veckorna. Katten saknar också Linnéa så hon är så sällskaplig och ska ligga i knä och sova tätt intill. Jag är inte riktigt van det så jag vaknar av att hon rör sig. Den dagen som det permanent blir så här har jag varit väldigt rädd för. Jag har inte haft en aning om vad jag ska göra då och jag har också tänkte att jag måste ha en plan. Fast så slog dig mig. Jag borde ju kunna lita på mig själv att jag kommer på något, för det ligger inte för mig att inte göra något alls. Jag har varit rädd att jag ska känna mig ensam. Det ligger inte heller för mig att inte göra något åt det, i så fall. Jag tror jag lugnat ner mig och tänker att det kan få bero lite. Jag kommer ha saker att göra. Den tiden som Linnéa hittills varit borta har jag inte känt mig det minsta ensam. Det är sjukt tråkigt att laga mat till sig själv men annars har jag tyckte det varit så skönt när jag kommit hem från jobbet och pyssla med vad jag vill.  Det jag vill? 🤔 Det har tydligen innefattat att storstäda Linnéas rum. Ja, hon är snart 20 år och flyger ensam till USA och ska kunna städa sitt eget rum. Det brukar hon få göra också. Fast det är en sak när man har ADHD som vi har hon och jag. Man kan ha svårt att hålla ordning för man kan inte organisera. Jag och andra sidan är väldigt bra på att organisera jag har näst in till ocd. Fast när jag var 20 lyckades jag inte hålla mig till organisationen och det blev kaos överallt. Så mycket att man inte vet vart man ska börja. Så har det blivit för Linnéa nu och det är därför jag städar åt henne. Bygger en struktur för vart var och en av alla saker ska vara. Jag har nytt kontor igen och där har jag verkligen var sak på sin plats. Det är "bara" 8:e gången sen jag började här.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar