Glömska, blodtryck och golf

Nio dagar utan ADHD-medicin och jag är tillbaka till mitt vanliga förvirrade tillstånd. jag är också mitt vanliga medvetslösa jag på morgonen. Jag kan inte riktigt säga att jag känner något av medicinen när jag äter den men det gör ju att jag får flyt i livet. Jag glömmer inte saker och kan fokusera utan att bli helt utsliten. 
 
Här om dagen glömde jag plånboken hemma. Hade ingen diesel i bilen och fick lösa det med att hämta Gustav efter skolan och tanka på hans kort. Man blir jäkligt lösningsorienterad av att ha ADHD. 
Min sköterska har ringt upp mig. De har bestämt att det ska kolla upp min njurstatus och sen ska jag få blodtrycksmedicin. Blodtrycket har visserligen gått ner nu när jag inte ätit någon ADHD-medicin men det ligger på 134/94 så det är fortfarande för högt. 
 
Jag tror att mina sköldkörtelprover är bra nu för jag känner mig piggare än på länge. De provet ska jag ta till veckan, det tycker jag ska bli spännande att se om mitt mående stämmer överens med provsvaret. Bara jag tänker på hur läkarna behandlar oss sköldkörtelsjuka blir jag förbannad. Att bara skriva i brevet till mig att mitt mående är av sekundär betydelse i fråga om behandlingens vara eller inte vara. Grrrrr........
Micke har frågat mig flera gånger om jag vill följa med till golfbanan och häromdagen lät jag mig övertalas. Det är verkligen jättefint vid glofbanan och efter en hel dag inne på mitt kontor utan syre så var det skönt med friskluft.
 
Jag har två dagar ledigt och igår cyklade jag mountainbike lite lugnt. Det var helt underbart härligt, solen sken och min kropp blir glad av att få röra på sig. 
Jag försöker komma ut på promenader så ofta som möjligt. Fast ärligt talat så hamnar jag i soffan oftare än jag önskar. Fast samtidigt så behöver jag återhämtning och det är ju det jag varit dålig på.
 
Förra veckan hade jag min lilltjej hos mig. 
Vi gjorde allt hon önskade vilket betyder att det var fullt upp hela dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar