Snora, Semlor och studentmössan

Jag är verkligen inte på topp, jag är förkyld 😞 Jag hatar att vara förkylt, just för att jag har astma så blir jag alltid super allergisk mot allt möjligt när jag är förkyld. Ni kan då tänka er kassaarbete, kunder som luktar rök, parfym, mögel och djur. Dessutom lyckas jag varje gång jag blir förkyld få en manlig sort. Det innebär att jag blir extremt gnällig också 😂😂 

Den här veckan har barnen haft sportlov och innan jag blev förkyld och gnällig. 

Passade jag och den här lilla fröken på att ha "mamma och Ninni dag" Det blev en tur till stan med fika och besök på badhuset. Mina fina älskade Linnéa ❤️.

Apropå fika så var det ju också fettisdagen i tisdags och då blir man inte så uppskattad som mamma om man inte kommer hem med en semla. 

Jag åt också en helt vanlig semla i år. Sen jag slutade och banta kan även jag ät en Semla med gott samvete. Jag bestämde mig för över ett år sen att sluta banta och jag har kommit väldigt långt i mitt tänk och med mig själv men jag är inte helt fri från mina hjärnspöken.
Jag måste hela tiden vara på min vakt! För rätt vad det är så hör jag dem: hörru Pillan ska du inte försöka gå ner i alla fall 10 kg i vikt. Du vet att du väger för mycket va? Ja det vet jag men jag vet också att jag på LCHF inte orkar träna så mycket som jag vill och inte heller med låg kalorikost. Det var ju det jag bestämde mig för att det skulle vara viktigast, att orka träna. Jag är noga med det jag äter. Hemlagad mat från grunden är min filosofi i så stor utsträckning som möjligt och massa grönsaker till varje måltid. Jag vill inte avstå sånt jag gillar och vill då hellre försöka ha en balans än att utesluta saker. För grejen är den att när jag inte få äta mjöl så blir jag sugen på vittbröd. När jag inte får äta frukt blir jag sugen på det jag som liksom aldrig annars äter frukt. Balans och att vara nöjd med sig själv är viktigast. Att ha en stark kropp som tar mig 30 mil på cykel runt Vättern är viktigare än att banta för att se smal ut. 

Kan ha ett par dr Martens när man är 40 år?
Jag bestämde mig för att man kan det och efter att min son sagt klart och tydlig: mamma det där är inte ungdomsskor det är bara 40 åriga kärringar som har såna där. Kändes det helt rätt trotts allt 😂

Även om det är ett tag kvar så börjar det närma sig Louise student. Det är mycket med studenten för både mig och Louise. Det är klänning, bal, mössa och jag ska ordna en bjudning också.

Mössan är så fin men helt ofattbart dyr måste jag säga. Den komma i alla fall nu under veckan så ytterligare en sak kan bockas av på att göra listan. 

Kolla hur det ser ut ute! 

Jag vill ha vår nu!



Den här filuren vill också ha vår så hon får vara ute i sin kattgård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar