Brudbuketten, marknad och mammamagen

Detta är förmodligen ett av mina absolut onödigaste inköp. Jag har dock funderat på att göra detta inköp i nästan ett år och nu gjorde jag slag i sak.

Om det inte syns så är det sidenblommor och en kopia av min brudbukett. Hur onödigt det än må vara så blir jag glad varje gång jag ser den och tänker på den där dagen då jag blev fru Nordling.
Ja fru Nordling har jobbat väldigt mycket ett tag. Jag jobbade också hela helgen men helg på mitt jobb innebär att man i alla fall slutar klockan 14. Så jag har försökt att göra saker som ger mig energi.

Som att bada, visst ser det skumt ur hahaha

Den här helgen har det också varit Oxhälja i Filipstad. Så länge jag kan minnas har jag varit på den marknaden. Även om det säljs mest krimskrams så är det ett måste att åka dit. Att man ska äta kålsoppa på lördagen är också tradition. Den kom dock inte in i mitt liv förrän jag flyttade till Filipstad.

Jag har lidit lite av tidsnöd hela veckan så klockan 22:10 på fredagskväll stod jag och kokade kålsoppa. Bättre sent än aldrig heter det va.

Sen var marknaden som vanligt med allt vad det innebär.

Det bästa och viktigaste med marknaden är nog i alla fall att man träffar folk man inte sett på länge och som man bli glad av att träffa!

Morfar köpte en tröja till Ellie på marknaden

Visst matchar de varandra fint!! :)

Nog för att jag faktiskt sprang blodomloppet i tisdags men mitt problem just nu är att jag inte har någon träningsplan. Mina uppsatta mål är så långt fram att det inte blir riktigt överskådligt att träna inför dem. Jag tränar, det gör jag men det känns mer som om jag liksom planlöst irrar omkring och gör lite sånt och lite sånt. Jag ska skaffa mig en plan! För jag känner att jag behöver ha en sån. En tanke är att bygga styrka nu under hösten. Kia och jag ska till gymmet på torsdag.

Detta är något som jag ska jobba med. Jag har varit gravid 4 gånger och faktiskt inte gjort något åt att jag har en ganska stor delning. Jag märker inte av att jag har det i vardagen och jag kan trotts allt lyfta tungt. Mitt personbästa i marklyft är ju ändock 100 kg. Fast jag har väldigt svårt att resa mig från liggande till sittande utan att ta i med händerna och detta har jag som mål att öva upp. Det är aningen pinsamt att ligga på bänken i gymmet och ta 45 kg i bänkpress och sen vara tvungen att kroka i foten i bänken för att kunna komma upp i sittande ställning. :) Det finns en app man kan köpa som heter mammamage

Den ska jag börja köra! Linnéa är 12 år så det kanske är på tiden att göra något åt detta.


September är en härlig månad. Det finns nog inte någon gång som jag älskar att promenera så mycket som i september! Luften är klar och lätt att andas.

Jag har fått äpplen av min faster. Mitt eget äppelträd är än så länge så litet att det inte blir speciellt många äpplen på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar