Stenar, skogspromenad och bröllopsdag

Då var det slut på semestern även för mig. Igår körde jag ett långpass på Coopan men man ska mjukstarta efter semestern tycker jag så nu är jag ledig i tre dagar. 

Sista semester veckan bjöd också på fint väder, för är det något jag inte kan gnälla på så är det mitt semester väder. Hur underbart som helst eller kanske lite för varmt till och med i alla fall på nätterna. 

Förutom en tur till Norge så blev det ett besök i Långban tillsammans med min faster Gun och hennes man. Är man intresserad av stenar och mineraler så rekommenderar jag verkligen att besöka Långban som är ett av världens mineralrikaste områden. Det finns även en helt unik mineral där som fått namnet Långbannit :)
Fast det finns dock ett ställe som har en ännu större mineralsamling än Långban och det är Bergsskolan i Filipstad. Mineralsamlingen är inte öppen för allmänheten men ibland har de öppethus och då rekommenderar jag att du går dit om du inte varit där. 
Fast med lite fjäsk för en väninna som jobbar på skolan fick vi komma och kolla även på deras samling. Den är helt fantastisk! Vi hade helt enkelt en stenkul efter middag :)

Mina ben vill inte springa just nu, jag vet inte vad det är för fel. Jag får ont i smalbenen. 
Men promenader går bra. 6 km i skogen med Lollo här om kvällen. 

I fredags tog jag med mig barnen på en skogspromenad. Om jag ska vara ärlig så var det inte en enda en av dem som jublade över min idé men ibland skiter den här mamman i vad barnen tycker och de får följa med i alla fall. Det var inte jätte varmt så man orkade gå och belöningen för allt slit skulle bli god matsäck. 

Det var 4 hungriga barn som mumsade tunnbrödsrullar med skinkröra, pannkakor och annat gott.
 



Totalt var vi i skogen i 4 timmar. Är det aldrig slut på uppförsbackar var väll det enda gnället som var. Annars tyckte faktiskt även barnen när vi kom hem att vi hade haft en trevlig eftermiddag.

Den sista augusti skulle Magnus och jag varit gifta i 15 år

Nu blev inte livet som jag trodde den där dagen för 15 år sedan. Istället var jag till graven med en bukett blommor. Vita rosor och något blått precis som min brudbukett. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar