Skolresa, Varg och astmaanfall

I fredags åkte hon på skolresa till Polen. En resa som kommunen bjuder alla nior på. Det är studiebesök på Auschwitz som är huvudsyftet med resan. Jag tycker det är stort av kommunen att alla nior får göra detta. En viktig resa!
Men jag saknar min Lollo :( det är tomt och tyst här utan henne!

De ger mig alltid en anledning till att vara stolt de där små trollen jag har. Louise ska tävla i länsfinalen i UKM när hon kommer hem!

Emil blev vald till Varg nästan år. Det innebär att han är en elevstödjare mot mobbning i skolan. Varje år väljs 6 nior ut av kamrater och skolpersonalen. Elever som ska hjälpa till och stödja och se de som är svaga och ensamma. Emil är en väldigt snäll och omtänksam person och mamma är mycket stolt att även det märks utåt! 

Ja vad vore livet utan de mina? Jag har haft det ganska tufft en del gånger i livet och är det något som jag lärt mig av detta så är det att uppskatta det jag har. Jag kan bli alldeles överväldigad av lycka när jag tänker på alla de finna människor jag har omkring mig. Det är så lätt att ta saker för givet och det är svårt att vara här och nu.

Jag har astma och är pollenallergiker men jag har inte känt av det på flera är men förra veckan på torsdagen fick jag ett stort astma anfall och hade så klart inte en enda medicin hemma. I onsdag när jag skrev här på bloggen trodde jag ju att jag blivit förkyld men det var inte så.  

Just för att jag inte kände mig helt kry tog jag tantracer på en tre mils runda. Det var väll då jag sög i mig alla pollen som slutade i ett astma anfall. Jag hade tur och fick Betapred av Linda vår granne. Annars hade jag fått lov att åka in till sjukhuset. Fick ventoline också. 

Man är inte så kaxig när man inte får luft. Det är verkligen sjukt mycket pollen i år och även om jag är bättre så är jag verkligen inte bra. Jag kan inte träna som jag ska och Tjejvättern närmar sig med stormsteg och jag får nästan panik som inte hunnit få så många mil i benen.

Jag tror jag fixar det faktiskt men det kommer ju att bli jobbigare än jag tänkt. Planen var ju att vara MYCKET väl förbered jag skulle ju cykla ett långpass på ca 8 mil i veckan sista månaden. ööö nej något 8 mils pass har jag inte fått till alls utan 5 mil är det längsta jag cyklat.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar