Pillan från en balkong på Teneriffa

Just nu bloggar jag från vår hotellbalkong på Teneriffa
Ja precis den balkongen ni ser på bilden. Jag har semester och detta är verkligen semester. Så sjuk lyxigt att jag inte kunnat önskat mig mer! För tre år sedan var vi på semester på Zakynthos och något lärde jag mig från den resan kan jag säga och det var att kolla upp hotellet med hjälp av Tripadvisor den här resan har vi ett toppen hotell. Detta hotell hade toppen recensioner och jag kunde inte vara nöjdare. Vi har en tre rums lägenhet med två badrum, två uteplatser, kök och sköna sängar i ett väldigt lugnt område. 
Det är så vackert här. Jag är helt överväldigad.  

Vi har det varmt och skönt! 
Sol, bad och inte göra något. Barnen får bestämma helt fritt hur det vill ha det och jag har inte planerat en enda utflykt eller några måsten. Det finns en massa sevärdheter här men det har vi faktiskt tänkt att skita i. Vi njuter vilar och framför allt så stressar vi inte ett enda dugg.  
Det är lite svårt att förstå att det är 30 november och idag 1 december och allt julpynt här känns helt malplacerat. En vecka sommar så här mitt i vintern tror jag är precis vad jag behövde för att vakna till liv även om jag inte riktigt minns när jag var så här trött och slö sist. 

Som jag sa har jag valt att göra denna semester till barnens. 
och även om jag inte förstår hur man kan välja att sitta på hotellrummet och spela istället för att vara i poolen så respekterar jag hans val. För det var vad jag lovade honom. Han ville inte ens följa med men om han fick gå och spela när han ville var det okej. 
Igår var vi ner till havet, ska man säga en snabbsväng. Linnéa lillbus blev akut kissnödig och ville tillbaka till hotellet. Vi gör ett nytt försköt i morgon :) 
Plötsligt händer det eller vad säger man :) I morse fick jag med alla trollen till hotellgymmet en stund. Var tvungen att ta ett kort annars hade ingen trott mig. 
Själv samlade jag ihop alla vikter som fanns och körde lite marklyft! Kanonstart på dagen sen passade jag på att simma i en timma för med tanke på alla god mat vi får finns risk för viktuppgång kan jag säga! 

När jag kommer hem ska jag göra en större sammanfattning av den här resan men hoppas ni gillar att få lite reseskildring även under tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar