Jul förberedelser

Det är inte så ofta som det händer men idag stod det träning på mitt schema och jag prioriterade bort den. Jag har ganska mycket framför mig och häromdagen hade jag ett långt samtal med min man om hur stressad jag kände mig. Alla skulle ha en Micke ❤️❤️ han är så himla bra på att ge lite perspektiv och på ett bra sätt ifråga sätta sånt som jag tycker är självklart. Det är en sida som jag uppskattar hos honom även om han ofta just i den stunden inte får någon uppskattning för det. När han säger: är det verkligen helt nödvändigt att julpynta när du inte en ska vara hemma? Så svarar jag helt surt att det självklart är nödvändigt. Fast sen när jag får tänka så har han ju en poäng. 
Det är ibland bra att få lite andra perspektiv. Micke lovade att det blir jul även om man inte hinner med allt. Hur självklart och barnsligt det låter så är det ju en tanke man faktiskt behöver säga till sig själv ibland. Jul är just den högtiden då jag har väldigt mycket krav på mig själv och hur saker och ting ska vara. 

För mig är det viktigt med att julpynta och fixa kom jag också fram till så även om det kanske inte är nödvändigt så vill ja ha det gjort innan jag åker. Det är en tradition som jag tycker om. Men allt kanske inte behöver göras innan jag åker på semester? Eller man kan kanske börja julpynta fast det bara är 20 november för att man ska hinna och samtidigt slippa stressa! 

Jag har lagt hela den här söndagen på att städa och fixa, Micke skötta markservicen och lagade mat och gjorde allt sånt så jag fick göra klart. Nu känner jag mig ganska nöjd och det som är kvar, kan jag göra när vi kommer hem från Teneriffa. 

Grejen är ju den att det är ju inte meningen att man ska halvt stressa ihjäl sig innan man åker på semester och inte inför jul heller. 

Så nu har jag tjuvtänt ljusstackarna en liten stund. Lite julkänsla får man i alla fall!  

Nu har jag en så himla skön känsla. Massa stress är borta. Jag ska ta tag i packningen redan under den här vecka efter som jag jobbar ganska mycket men det känns helt okej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar