Träningsvila, Swedish Grace och övningskörning

I morgon fyller jag 39 år och har alltså ett enda år kvar till 40. Mitt mål är att vara i mitt livs form när jag fyller 40. Det kommer jag att lyckas med, för det är jag redan nu. Med tanke på hur otroligt otränad jag varit innan i mitt liv är det inte så svårt att vara i sitt livs form när man fyller 40 men det är ändå ett mål och en känsla att kunna säga det! 

Fast just nu är jag inte alls i form. Jag är förkyld :( och anledningen till det är först och främst att Linnéa smittat mig men det är också vad min kropp ger men när jag inte lyssnar. I 2 veckor har jag känt mig ovanligt trött och sliten men det har jag inte lyssnat på utan kört på och tränat hårt och tufft. Träning har gått bra och i torsdags var jag på gymmet och körde mitt armpass!
Jag har aldrig provat att göra 1RM i bänkpress men 42,5 kg klarar jag 5 gånger i alla fall. Styrketräningen är så himla kul men jag har känt mig väldigt sliten efteråt de sista veckorna. Mitt stora problem men också min drivkraft är att jag inte lyssnar till latmasken inom mig. Jag kör på, jag kan pressa mig väldigt långt under ett träningspass och det är ju det som fått mig dit jag är idag. Fast att höra skillnad på latmasken och när kroppen säger ifrån är jag inte så bra på. 

I lördags genomförde jag ett träningspass trotts att kroppen sa ifrån. Både det korta benpasset hemma och löpturen var hemsk. Det var inte skönt, inte roligt och jag blev inte pigg efteråt som man brukar bli utan bara tröttare. 

Enligt RunKeeper hade jag sprungit så här :)

Jag var nykter jag lovar! Men frågan är om damen i RunKeeper  som håller ordning på tiden och sträckan var det? 

Eftersom jag nu är förkyld blir det träningsvila automatiskt och jag hoppas jag har lärt mig något av detta och lyssnar nästa gång! Jag har fått ett tips och det är att var fjärde vecka ska vara träningsfri när man är motionär. Alltså man ska fortfarande röra sig gå på promenader och så men inte träna hårt, tungt eller explosivt.  

Jag gillar IKEA men är det en sak som de inte har, så är det kvalité på sitt porslin. Jag köpte deras servis Arv som jag tycker är jättefin men som nästan på en gång såg förjävlig ut. Det blev fula märken av besticken, vita tallrikar med grå osymmetriska sträck är verkligen inte snyggt.  

Ofta är det så att man faktiskt får vad man betalar för! Nu har jag provat olika serviser från IKEA i 10 år och aldrig varit nöjd. Hade jag tagit alla de pengarna och lagt på en Rörstandsservis så hade jag förmodligen haft den kvar och den hade sett okej ut. Kollar bara på mitt fina uppläggningsfat från Rörstrand. Jag har haft det i 20 år och det var ett auktionsfynd så det är säkert lika gammalt som mig. Jag har kört det i diskmaskinen och visst det ser kanske inte nytt ut men det är fortfarande fint! Så därför bestämde jag mig för att köpa en Rörstrandsservis. 

För mig som  aldrig har beslutsångest har valet av servis "bara" tagit två år. Ingen kan beskylla mig för att inte tänka igenom besluten i alla fall :) Det blev Swedish grace snö från Rörstand. En Rörstandsservis kostar mycket så nu ska du få ett mycket bra tips av mig! När du handlar på COOP och spar poäng kan du använda dem och få avdrag i pengar på ett köp. Jag laddade mitt kort med 1000 kr i avdrag på ett köp och köpte tallrikarna på Mansion! 

Visst är det väll helt underbara? Jag valde de vita

Efter några dagar med gräsligt väder skiner solen idag. 

Det här fotot tog jag sist jag var på promenad idag blir det dock ingen promenad även om det ser härligt ut ute. 

Micke var på Judas i Löfbergslila arena i lördags. Jag var inte speciellt avundsjuk på det faktiskt!

Jag och Linnéa hade soffmys framför TV till IDOL-finalen. Vi har hejat på Martin hela tiden men jag kanske inte är helt opartisk då han är svåger till min lillasysters bästa kompis. 

Så var det då dags igen! Det har gått 5 år sen Lizette tog körkort och nu är det Louise och Emils tur. Alla tillstånd har kommit så vi körde första lektionen på parkeringen vid idrottsplanen. 

Vi började med dragläge,  att lära sig ratta och framför allt våga bromsa. Jag tycker de var väldigt duktiga. Fast det är läskigt att sitta bredvid och att åka i cirklar och ratta för mig som är så jävla åksjuk i bil är ingen bra kombo. Jag var tvungen att gå ut och andas flera gånger för att inte kräkas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar